advent, anna & annalkande lucia..

Vad tiden går fort när man har roligt. Denna vecka har varit helt underbar. Jag är så glad och livet är fantastiskt. Det skulle man inte trott för en månad sen inte. Alltså, jag mår så bra. Haha, så sjukt egentligen. Folk frågar vad jag gör och jag säger: -Jag är arbetslös, haha, men jag är glad!! Så sjukt skönt att känna så.
Denna vecka har varit fylld av luciaövningar och Anna. Plus en fika med Evelina i torsdag plus en estetkonsert som var mysig. Man fick le lite och lyfta på hatten. Så bra var inte vi i ettan :P..
I fredags fick jag följa med Anna på förfest hos en av hennes klasskompisar.. Så sjukt segt, men lite sött. Vi hade egen fest och efterfest sen. Vi fikade på Steves eftersom Espressohouse var stängt. Vi åt såna dära (bra språk?) goda cookies. Vi kunde inte sluta prata. När caféet typ stängde åkte vi hem till Anna och myste. Vi pratade och sjöng och lekte med katten och vips så blev klockan typ fem. Så kan det gå.. Jag är så förundrad hur fort jag lärt känna denna underbara människa som kallas Anna. Hon är verkligen min tvillingsjäl (spegel).

Igår, lördag hade jag luciaövning som jag självklart var försenad till. Men det var kul att sjunga och öva ännu lite till. Efter ville jag inte åka hem så jag åkte till Anna och hängde där en stund. Sen for vi in till city (töntord :P) och fikade med Albin. Och sen var det möte i pingst. Lite för mycket hillsong wannabe tyvärr men de menade säkert bara väl. Fick inte in så mycket i skallen. Hann prata med Emelie lite efteråt men inte alltför mycket. Är så glad åt alla andras lycka med pojkvänner o så även om det får en själv att tänka en del så är jag glad för att de får vara med om det. Vem kunde tänka sig det att fyra av mina närmaste vänner skaffar pojkvän in om en månad. Sjukt skumt. Men roligt. Och jag gläds med dem. Efter mötet åkte jag och Anna hem till henne och fikade lite. Det blev inte lika sent denna gång (glad över det, annars skulle jag vara sjukt död).

Idag var det första advent och jag var taggad. Dock sjukt trött när jag skulle upp och duscha vid typ sju. Men det gick ju det med. Och mötet var bra. SJöng med kören och ledde barnkören. Det var kul att se att det var många där som inte brukar gå dit. Som folk i min ålder som slutat gå till kyrkan. Det gjorde en lite glad. Fick en längre pratstund med Emlan idag och det var skönt o bra. Hon är så bra, min vän.
Sen fick jag bråttom hem. Hann slänga i mig lite makaroner innan det bar av till Linköping. Vi skulle ses med luciagänget och byta om och sjunga upp. Vi var verkligen i alldeles för god tid så vi fick vänta utan att göra någonting jättelänge. Tillslut åkte vi till Gamla Linköping där kröningen av Lucia skulle äga rum. Det var mysigt att sjunga där på torget. Och Anna kom och tittade och stod precis där jag gick. Glad :D. Vi fick applåder som lät så mysiga med vantar o så. Sen var det över på typ en halvtimma. Tappade bort mig i luciasången på vägen bort. Eftersom jag trampade i ett hål och fick fel ton. Kaos. Men roligt. Hälsade på föräldrar, Anna och Jessika efteråt. Sen mot ombytet igen.
Bara för att jag inte ville vara ensam och åka hem ringde jag till Anna. Hon följde med mig och fick se Linghem på köpet. Vi handlade lite och sen gjorde vi varma mackor och fastnade framför the holiday och blev lite småkära och fnissiga. Sen bar det av till gruppboendet Svalan och grabbarna grus för lite glöggmys.

En helt underbar helg, och underbar vecka. Jag är så välsignad av Gud. Jag är arbetslös men glad. Det påminner mig om mitt möte på arbetsförmedlingen imorgon. Som jag ska gå på med glädje och få pengar för. Haha.
Nu börjar julkänslan komma. Längtar.

PS: Jag ska lägga upp lite bilder snart också. På min nya vän bland annat. Puss


Kommentarer
Postat av: anna

hahahahaha!





jag och namn!

2008-12-01 @ 10:04:59
URL: http://shiveringgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0