Det är jul, jul i vårt hus än en gång...

..God JuL..

Så var julen över. I alla fall nästan. Det brukar i alla fall kännas så när julaftonen är förbi. Jag hade en bra dag igår i alla fall. En skön morgon med julkalendrar och lite klappar o mys. Vaknade och snön var utanför fönstret. Då blev jag glad.

Min jul ska vara kul
Min jul får inte vara ful
Som påsken, den är gul
Ska min jul vara kul
Och snön den ska vara vit
Och om den är gul har någon pinkat på den
Kanske en hhhhund.

-Dikt av Sune-


Vi åkte vidare i världens lyxigaste bil med inbyggd dvd (yeii) till släkten i Borggård. Där var tre familjer samlade, minus några stycken och vi åt en massa julmat, tomtegull och godis. Skrattade och flummade. Tittade på Kalle, fast halva släkten sov, förutom några tappra, typ jag :P.. Sen fikadags och sen var det dags att åka hemåt för våran del.
Hemma försökte jag lugna en förvildad Moses, gick sådär. Men vi sjöng, läste julevangeliet och delade ut klapparna. Man är väl nöjd. Eller vad säger man? Julen är ju i princip likadan varje år. Man får det man önskar sig, men kanske inte det man helst vill ha. Men visst är jag nöjd. Jag ska inte klaga. Kvällen var seg. Bröderna åkte och jag ringde Anna och pratade en sväng. Saknar dig jue.
Senare åkte jag till kyrkan. Övade med Emelie och Karin och sen kom resten av kören och vi övade lite. Dags för julnattsbön. Det var textläsning, sång och en liten reflektion av Jörgen. Jag, Karin och Emelie sjöng en julvisa. Och sen sjöng jag själv en sång som handlade om Maria. Det var mäktigt. Jag var nervös, och det var typ första gången på länge jag kände så. Men det gick, rösten sprack inte.
Efteråt var det glögg o pepparkaka och samtal med alla man typ inte sett på ett halvår eller mer. Mysigt. Vi fick be för en tjej jag känner lite halvt som ligger på sjukhus för att hennes diafragma spruckit. Hon har pendlat mellan liv och död hela veckan. Usch. Förutom det har det ändå infunnit sig en julstämning och julefrid. Det känns ändå bra.


     


           





           


Ikväll ska vi på ännu ett släktkalas hos min moster. Känner dem itne så väl men det kan bli kul. Längtar så till nyår nu. Veckan som kommer blir nog okej. Gud välsigne er i julefriden.



Kommentarer
Postat av: anna

saknar dig a lot! stackars den där tjejen, ska tänka på henne med!

2008-12-25 @ 20:00:59
URL: http://shiveringgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0