dullan dej..

Ännu en dag. En bra sådan. Mycket skratt o så. Åkte in till stan, fick ha en bil idag. Hittade inga julklappar idag heller. Bajs. Men lussa skulle jag ändå. På väg till första stället citerade vi sagan om ringen-parodin, askul. Det gick bra att sjunga. Sen fick vi gratis mat på konsert och kongress. sejfilé med tillbehör. mumma. Sen var det dags för ännu en lussning. På ett ålderdomshem. Sjukt skoj blev det. Ulla står typ bakom en pelare så altarna ser henne knappt. Och gubben längst fram nynnar med, fast tyst. Det gick inte att titta på honom. Sen fick vi applåder efter varje sång. När vi kom till staffansvisan i programmet så hände det något. Gubben längst fram nynnade med som vanligt men efter två verser så blev det spännande. Vi avslutade refrängen med sjung fade duddeliga dullan dej och när vi slutat sjunga fliker gubben in med ett dullan dej aslågt. Detta innebär att alla vi i lussetåget börjar fnissa som vi försöker kväva i nästa vers. Men det bryter ut till ett asgarv. När vi väl har försökt sjunga några gånger men stannat av så ger vi upp. Det roliga är att Ulla också asgarvade. Så vi stannade upp ett tag och bara skrattade av oss alltihop. Sen var det en söt tant som sa till en annan: -De sjöng lite fel så det var därför de skrattade. Mowhahah.. Roligaste idag. Sen var det knappt att det gick på nu tändas men vi klarade det. Bara man inte kollade på gubben så..

Efter detta försökte jag leta lite mer julklappar. Usch. Åkte till Anna och vi for till Ikano/tornby. Det blev kattlåda, kattborste, leksak/julklapp och ett vackert halsband i rött och silverglitter till katten min. uuh, vad jag skämmer bort honom. Sen blev det lite ikea och maxi med. Vi for hem till Anna igen och åt ciabatta. Mums. Fick skjutsa Anna och hennes vän Ester till deras cellgrupp längst bort i ryd. Men vi hittade. Yeii, jag är stolt. Lussa igen då. På Odd Fellows igen. Vi var bara åtta stycken så strålande helgonfé blev bajs. Vi kunde inte köra den. Ulla var assöt. Hon tog tonerna och vi andades in och trodde vi skulle börja men inte alls. Hon vänder sig mot mig: -Du har inte kommit på stämman nu?.. Öh, nää.. Ulla är nog sötast alltså. Som en liten ekorre.

Har redan provat de nya sakerna till Moses. Borsten funkade fint. Han spann efter ett tag. Och han vande sig vid halsbandet. Det blir så najs på julafton. Sen somnade han i mitt knä. Sötnöten. Kärlek till dig.

Imorgon är det tidigt som gäller. Lussetajm kl 07.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0