strålande helgonfé..

Helgen var bra. I fredags sjöng jag och Anna i ryttargårdskyrkan. Vi skulle leda lovsången (och bara för det så glömmer jag bort konfirmationen jag är ledare på). Lite spontan vittnesbörd från en tjej som heter Linda som spårade ur när hon sa emot sig själv typ och vände på allt så det blev emot kristendomen. Men ja, det fick en ju att tänka till lite kanske. Fick en bra disskution (eeh, jag kan nog inte stava detta ord, det ser fel ut) med Johannes och Daniel hemma hos Svalan. Det var skönt att få ur sig lite. Jag har fått så mycket tankar att jag måste ventilera lite med någon. Bakade brownies också. Gott som vanligt.

I lördags var jag lite effektiv och gjorde julkort. Gjorde nitton stycken. Har fortfarande några kvar. Sen var det dags för lussning. Var inte ett dugg pepp ju. Var försenad och stressade och då hände det ju naturligtvis: jag pajade bilen. Eller det kanske inte var mitt fel men i vilket fall som helst så pajade kopplingen. Fick ju panik. Gaah!! Orka det med liksom. Mamma fick skjutsa in mig till stan. Så jag blev ju inte mer pepp av att detta hände. Bajskorv. Men lussa skulle jag ju i alla fall. Först hos Tanneforspojkarna (vad är det liksom?) och sen hos Vasaorden. Men man fick ju en ros och choklad för besväret. Och vad falskt vi lät på första lussningen. Men skitsamma. Orka. Åkte på inflyttningsfest (typ fyra månader försenad) hos gruppboendet Svalan. Sjukt mycket folk. Orkade inte riktigt vara social. Hängde mest med Anna och deras (Svalans) nya ökenråttor. Samuel kom och hämtade mig framåt natten. Sjukt skönt att sova.

I söndags sov jag länge. Skulle in till stan framåt eftermiddagen. Julkonsert a la pingst. Gick med Emelie och hennes Samuel. Det var mysigt. För dom kanske :P.. Träffade lite känt folk efteråt. Svalan var där och mina andra vänner som också medverkade. Kul att träffa alla. Sen åkte jag till Linghem på möte. Var kanske lite sen. Kom mitt i predikan men men. Hade lite cellis hos Amanda aka Flummbulle sen med henne och Frida. Vi åt taco, cocoskaka och te och såg på julkalendern och ändrade alla filmtitlar så de innehöll ordet bajs (det är humor, förlåt för det). Frida åkte och jag och Mandan blev kvar och myste till sent. På väg hem kom jag på att mitt örhänge var lost. Fick vända och leta hos Amanda. Vi fann det udner en filt i soffan. Gött.

Idag ville jag inte gå upp. Sen fick jag ett sånt där peppsms (or not) från Anna. Älskade vännen. Åt en riktigt stor frukost och gjorde mig iordning. Samuel var snäll och skjutsade mig ända fram till domkyrkan. Övning emd lucia. Var sjukt seg. Efter blev det en sväng på stan och sen käk. Byta om på musikskolan och sen dags för lussning i domkyrkan. Det var sjukt fin akustik. Gosh! Riktigt najs. Sjöng fel på vägen ut. Bajs. Sen ombyte och lite övning. Orka. Åkte hem till Anna för att muntra upp litegrann. Sen fick hon följa med mig. Hade barnkör. Sjukt pratiga ungar. Men men. De älskade Cocoskatten som också fick följa med. Vi köpte godis för att tröstäta lite. Sen blev det kvällsmat, othello, björnbröder och lek mellan våra katter. De är kompisar nu. Cocos och Moses.

Skjutsade Anna till tåget. Min älskade vän. Lider så med dig. Vill så gärna bara hjälpa och finnas där för dig. Du är så bra och du kommer fixa det. Jag tror det. Massa kärlek till dig.

Smack.


Kommentarer
Postat av: anna

du är schmukk! en riktigt vacker sckmukk! tack vare dig ska jag pallra mig iväg idag, oförberedd och vilsen. men du är bra och motiverande!

tack.

2008-12-09 @ 10:55:12
URL: http://shiveringgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0