tröttisch in första december.

Sjukt seg dag idag alltså. Eller den har varit bra men jag är så trött (undrar vad det beror på?). Dagen började med julkalandern på tv of course. Den heter skägget i brevlådan och det är ju Anders och Måns som är med. Den verkar faktsikt helt okej. Satt där i tv-soffan, smått skisande utan glasögonen och tittade med spänning. Vid frukosten fortsatte jag med min egen julkalender: Sunes Jul. my favoite. Älskar Håkan. Han är grym och elak men liten och oförstådd. Jag vet, jag är yngsta barnet ju. Det är i alla fall Håkan som gör Sunes Jul värt att se. Och pappa Rudolf. Hans sång är så underbar. Stilla natt, heliga natt. Allt är frid, stjärnan blid. Skiner på barnet i stallets vrååååååå ååååååååååååååååååååååååååååååååååh..




For i alla fall in till arbetsförmedlingen på gruppträff med info, intressetest osv. Sjukt segt eftersom jag är så trött men that's why they pay me the big bucks. Eller inte, men jag får ju pengar för att jag är där. Lärde mig precis ingenting. Satt och somnade nästan. Tyckte synd om de som försökte berätta om hur vi kunde gå till väga i vårt jobbssökande. Stackars Allan och Penny.
Gick och köpte mig en chokladkalender. En sån måste man ju bara ha när det är jul. Sen träffade jag Elin, min älskade Elin. Vi vandrade runt på stan. Vi skulle köpa julklappar var tanken men det blev mest saker till oss själva. Försvarets hudsalva, tunika och den där sjukt söta necessären.. Vi gick runt i en massa timmar. Sjukt mys att se dig. Vi ses till jul då då. 

Åkte hem och hämtade mor min och sen hade vi barnkör. Eller snarare barnduo. Syskonen Maja o Lina. Vi sjöng igenom luciasångerna och sen lekte vi lite. Min kusin kom förbi kyrkan och hämtade en glömd sak. Åh, det är så mysigt. Hon är gravid och man se magen puta ut. Så vackert..

När jag kom hem städade jag lite och sen tände jag ljus i mitt rum och lyssnade på julmusik och gosade med Moses. Snacka om julfeeling nu. Längtar så till julen. Satte mig ner och spelade lite gitarr. Och nu fastnade jag här.
Saknar redan Anna, och vi sågs igår. Hihi. Men imorgon blir det det stora julbaket. Är laddad till max. 

See you soon , silverspoon.

 

Kommentarer
Postat av: anna

saknar daj med ju!

2008-12-01 @ 23:27:45
URL: http://shiveringgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0