Jag tror på en förändring..

Idag är jag glad. Det finns så mycket man kan glädjas över. Helgen har varit toppen.
I fredags var jag på ekumeniskt gudstjänst i domkyrkan i Linköping. Det var en sån frid att vara där. Även om gudstjänsten inte var som jag var van vid så var det en sån härlig atmosfär ovh tillbedjan tillsammans med männsikor från många olika samfund. Det var Gud som var central genom hela gudstjänsten. Inte vilket samfund man var ifrån eller vad man har för olika åsikter. Och jag gillar det skarpt. Ren glädje när man gick därifrån. Att få uppleva det där lilla extra. Och jag är så glad för alla vänner jag fått lära känna. Studenter i Linköping som är så underbara. Att få hänga lite och bara vara sig själv.

Igår, lördag var det ungdomsadag i min hemförsamling. Den kallades You Are. Och det var en sådan gudsfrid genom hela dagen. Vilket gör mig så glad. Jag var jätteorolig att allt skulle gå snett. Jag hade satt ihop ett lovsångsteam och vi hade inte hunnit öva ordentligt tyckte jag. Men när vi väl skulle öva första gången med trummisen på eftermiddagen så klickade allt så bra. Det kändes så klockrent. Vi hade en lovsångsgudstjänst på kvällen och det gick så bra. Det var en kör från Vaggeryd som sjöng och en tjej som heter Ida-Maria predikade om att vara en History Maker. Allt flöt på och alla lovsånger passade. Det var en sån närvaro av Gud. Att jag ens kunde vara orolig innan när allt gick så bra. Gud är verkligen god som hör våra böner.

Idag var det gudstjänst och Clas Vårdstedt var på besök. Elin Götborg predikade. Det blev en sån underbar gudstjänst. Så rätt och så bra. Jag är så lycklig. Att få se min församling tillbe och lovsjunga tillsammans. Att be tillsammans. Jag känner en sån frid i hjärtat om att allt kommer att lösa sig. Jag tror på en förändring. Det är nu det vänder. Jag tror verkligen att församlingen längtar efter mer av Gud men de vet inte var de ska börja. Jag vill vara med och förändra. Vi är i en ny tid och vi måste växa. Vi måste bli mer Jesus-lika om vi ska få med fler. Jag vill vara en History Maker. Jag vill leda andra människor till tro. Jag vill att mitt liv ska bli en lovsång till Gud. Jag tror att tiden är inne. Det är dags att förändra.

Jag känner en så stor tacksamhet. Jag är så glad. Idag på gudstjänsten grät jag av lycka. Jag tänker inte ge upp. Det finns så mycket jag kan göra. Om Gud har lett mig så här långt kan han leda mig lite till.

KÄRLEK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0