julpynt: check!

Denna veckan har hittills varit bra. Var på arbetsförmedlingen i måndags och blev inskriven i jobbgarantin för ungdomar. det menas med att jag regelbundet måste gå dit typ varannan vecka eller så och sen får jag pengar! Jag är överlycklig, visst det är inte mycket men det är ju något i alla fall. Sen ska jag söka ett jobb till idag eller imorgon. Jag tror på att det är på gång nu. Snart så ska jag ha ett jobb.

Jag är så pepp på jul och lucia nu..
Igår var jag och julpynthandlade hela dagen med min nya vän Anna. Det var så sjukt mysigt. Åkte in till stan vid typ halv tolv. Sen gick vi i typ sex timmar i stan, på ikano/ikea och maxi. Vi hittade julgranskulor, julgran(!) och annat smått o gott. Vi kom på att vi är fruktansvärt lika vi två. Som en tvillingsjäl eller själsfrände eller vad man säger. Vi var sjukt flummiga så folk som mötte oss måste trott att vi var ganska konstiga. Men vi har roligt i alla fall. Fick hälsa på hemma hos Anna och träffa hennes söta katt Cocos. Den är lika vit som Moses är svart. Jag skulle döpt Moses till Lakris istället. Hade passat bättre. Men en helt underbar dag med Anna, min nya vän.
Framåt kvällningen var det luciarepetition. Det gick bra men jag var fortfarande sjukt flummig så jag och en tjej till höll på att kikna av skratt för båda sjöng fel eller andades på samma ställe. Efter repet gick jag till frälsiskören Joyful Voice och satt och lyssnade på dem. Jag har ju inte kunnat vara med den senaste tiden. Det lät sjukt bra. Efteråt följde jag med Johannes och och köpte ägg. När vi gick mot hans gruppboende Svalan (väldigt internt), vem mötte vi då? Jo, Isak som jag jobbade med i somras på Öland. Vi ses i Linköping på Repslagaregatan av alla ställen. Han är ju annars i Sthlm och gör lumpen. Sjukt kul och sjukt skumt. Vi stod där och pratade fina minnen ett tag. Sen gick jag och Johannes vidare mot Svalan. Det skulle bakas och jag var ju tvungen att se över allt så det gick rätt till. Man vet ju aldrig med grabbar :P. Det blev i alla fall riktigt fina brownies. Jag blev trött och for hem.

Men det var en bra dag igår. Jag är så glad för alla vänner jag har. Idag har jag besökt Norrköping och optikern. Luciarep ikväll med. Men först ska mor och jag baka Lussekatter. Sjukt mycket julkänsla på det. Älskar julen. Kom snart!

Btw, Emelie, min älskade morot och närmsta vän har gått och skaffat sig en pojke. Glad :D
Livet är bra underbart ändå..


Kommentarer
Postat av: anna

haha! åh, jag har en ny vän!

2008-11-26 @ 17:57:41
URL: http://shiveringgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0