Resa i tiden..

Jag är sjukt trött, men glad. Jag har haft en riktigt bra helg. Det värmde mitt hjärta oerhört.
Det började i lördags då jag for ner till Jönköping/Huskvarna. Med mig i bilen hade jag min kusin Frida. Vi pratade på, lyssnade på riktig barnmusik från 70-talet och citerade Sunes Jul. Vi var på väg till den stora ITM-återträffen när ITM firade 10 år. Vi kom fram och jag möttes av mina forna klasskamrater. Gissa om jag hade saknat dem. Amanda fick en stor stor bamsekam så mycket hade jag saknat henne. Och Ina med. Det var en riktigt härlig dag med mingel, mat, vänner, spex och tal. Vi var över 300 personer. En sådan fröjd att få vara med om något som detta. ITM finns i mitt hjärta. Och som Peter Sandwall (lärare på ITM) brukar säga: -Vi är alltid ITM:are!


        


Jag sov hos Sofie där vi fick mycket prat å mys på kvällen. Var trött dagen efter. Åkte på gudstjänst tillammans med Walle och Jönsson. Och fick sedan mat hemma hos kollektivet i Bankeryd.
For sedan vidare mot Nässjö för att hälsa på Elin, min älskade Elin. Jag fick en underbar kväll med mat, mys, godis, film, klippning, massage, seriöst samtal och musik. Tack, Elin för det.
Vi tog en slapp morgon och gick sedan runt sjön i Nässjö, kallt å blåsigt men mycket mysigt. Sen var det dags för mig att ta farväl. Åkte hemåt mot LInköping och hockeymatch (min allra första). Det var faktiskt kul. 
Så tqack för denna underbara helg som fick mig att le, skratta och gråta. Jag hr något att sakna och något att se fram emot. Alla vännerjag har betyder så mycket och jag är så glad att ni finns. Ingen nämnd, ingen glömd.





       


Idag är jag också glad för en vän ringde och jag fick hälsa på vänner som betyder så mycket. Jag har fått skratta, flumma och sjunga. Vänner är verkligen det värdefullaste.
Denna helg har varit en resa i tiden, på gott och ont. Jag fick minnas ITM med glädje och sorg. Jag har fått umgås med älskade Elin och minnas allt vi varit med om men ändå blicka framåt.
Jag är inte längre rädd för vad framtiden har att erbjuda. Jag vill stolt gå framåt och lyfta min blick mot himlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0