ett nytt år.. gott?

Dags för ett nytt år då. Jag for till Mariestad i tisdags. Det blev lite kaos när jag missade tåget i Hallsberg så jag fick vänta i två och en halv timma där på ett tåg som bara gick till Skövde. Så Anna och hennes far fick hämta mig där. När vi kom till Anna möttes vi av typ sju killar som spelade x-box. Fick se Daniels rätta jag. hihihi.. Vi hade en liten fotosession när jag poseade som nörd. Sen skulle vi sova men det gick väl sådär när killarna gormade utanför dörren. Anna fick spatt så jag försökte lugna litegrann (antagligen för att jag var så borta).
Vi vaknade och åkte ganska snart iväg för att handla. Det blev ingredienser till en tacopaj vi sen gjorde (eller snarare jag). Sen köpte vi champagne på systemet, ett måste för nyår!
Väl hemma hos Anna igen åt vi mat, lagade mat och chillade med Samuel och Daniel. Sen ringde min telefon. Det var intressant och mycket trevligt. Fick mig att fundera en del. Tack Anna för att du håller mig nere på jorden!
Dags att göra sig iordning. Det blev samma klänning som förra året, den jag fick av Eric. Med vinröda detaljer såklart. Killarna fick vara lite smakråd. Sen drog vi till festen. Jag kände bara Anna, Daniel, Walle och Samuel. Det var spännande att träffa nytt folk men det var ju inte som Anna tänkt sig så då var det ju så. Vi hade årskrönika och pratade det nya året istället. Och vid tolvslaget skålade vi med vår champagne. Det var ett helt okej nyår, kanske inte som vi trott men jag är glad att jag fick fira det nya året med älskade Anna..


Vad har jag då kommit fram till om året 2oo8?
Det har varit ett sjukt jobbigt år. Men jag har lärt mig en massa. Om mig själv framför allt men också om kärlek och vänskap. Och Gud såklart. Januari började med ett fiasko som ledde till den bästa tiden på ITM då jag alltid hängde med trion. Det var vi som var gänget liksom. Och jag var så glad. Det var de bästa månaderna fram till praktiken i mars. Jag mådde så dåligt för jag kände att jag inte kunde vara en ledare för min grupp och det fanns vissa (nämner inga namn) som inte var så lätte att jobba med, att leda, för de var sådana ledarpersonligheter, men inga ledare. Jag bröt ihop. Efter praktiken kom ett missförstånd och lite ensamhet. Taggade för USA-resan som inte alls blev som jag tänkt mig. Det var sjukt kul men jobbigt för jag hittade inte mig själv och vilka jag skulle vara med. Efter resan var det likadant och jag var ensammast i världen. Jag försökte passa in men jag visste inte vart. Vi började på projekten i maj som ocskå blev en jobbig tid. Jag fick högstadiekänslan igen. Ni vet den där när man är utanför och mobbad. Men jag pratade om det och bearbetade det. I juni tog skolan slut och jag flyttade hem. Fick panik och grät mig till sömns och var sur mot familjen. Sommaren var den bästa sommaren någonsin. Först torp som blev så bra det kunde bli och sen Öland som är bland det roligaste jag gjort. Så sjukt sköna människor som jag träffade där och lärde känna.
Hösten kom och jag blev arbetslös. Först gick det bra och det var skönt. For till sthlm och åkte på bröllop. September kom och inget jobb. Födelsedagen, den man fyllde 20 blev bara bajs. Hela hösten var en berg och dalbana. Ibland hände det roliga saker, höjdpunkter i mitt liv. Som Sthlm igen (som slutade i ett skämt där jag blev hatad och kallad äcklig), Lovsång 08 (bland det bästa som varit under hösten), ITM-återträffen och alla nya vänner jag fått i Ryttargårdskyrkan. Men annars har hela hösten varit en enda stor depp-period. Jag har tjutit så sjukt mycket och känt att jag inte haft något liv. Jag har inte haft något jobb, inga pengar och ingen vän har haft tid för mig. Men så en dag så kom Anna in i mitt liv. Jag blev så glad. Jag har fått en ny vän! Detta var i november. Sen kom Luciaperioden som var underbart rolig. Samtidigt som jag bara umgicks med Anna mer. Så sista tiden har varit riktigt bra. Jag har varit arbetslös men numera glad. Julen och nyåret var bra. Och jag fick umgås mer med moroten.
Sammanfattning är att året började bra, var bra i mitten och slutade bra. Jag borde väl vara nöjd. Jag har i alla fall lärt mig mycket om mig själv detta år. Och det är jag glad för.


Jag for hem från Anna igår och hemresan gick fint med alla byten o så. Var lite vemodig. Men det är jag typ alltid nuförtiden. Mötte upp Malin B på stationen och vi for hem till mig. Jag packade lite och sen kollade vi på kort o så. Vi hann till och med baka en kladdkaka (som vanligt när det gäller mig). Sen for vi in till stan och hämtade den andra Malin. Och vi åkte vidare till Markus, Simon och Johan. Vi jobbade ju med Markus i somras så vi tyckte att det var lite roligt att träffas när Malinarna ändå var här. Det var en mysig kväll med lite Sunes Jul och kladdkaka och prat om minnen från Böda. Jag och brudarna åkte hem till mig och sen pratade vi till sent in på natten.
Dagen idag var mysig med tjejorna. Vi kollade in staden, strosade runt, lekte turister vid filbyter statyn och fikade på café berget. Jag köpte mig en klänning på Misoui. Me like very much för sen är såå mig (kommer en bild på den snart). Vi åkte också igenom metropolerna Gistad och Linghem. När vi kom hem till mig igen lagade vi mat och sen var det dags att skjutsa in Malin x2 till deras tåg respektive buss. Vi sa farväl och vi ses och sen blev jag själv. Har packat det mesta nu för imorgon drar jag till Trysil. Det blir faktiskt najs. Har inte varit så pepp förut men nu känns det sjukt bra. Har pratat med Annan min och hunnit med att klippa min katt (han hade stora hårbollar i pälsen). Tyvärr klippte jag för mycket på ett ställe så han blev väldigt tunnhårig fär. jaja, hoppas att det växer ut. Hihih, stackarn. Men han blev utan tussar i pälsen i alla fall. 

Så var det dags att snart gå till sängs för imorgon åker jag. Saknar dig redan..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0