let it rain on me, let it rain.

det regnar ute, grått o trist. vaknande och det var typ mörkt i rummet. men jag hade moses bredvid mig. något deckad. jag tror att han blivit påkörd eller fått i sig något olämpligt. han bara sover och har ont runt svansen. stackarn. och när jag skulle försöka städa lite på mitt rum så upptäckte jag att en katt kissat på golvet på en plastpåse. sådär lagom glad. så jag fick ju torka upp det och allt luktade kattpiss typ. himla skit. men jag fick i alla fall lite städat på mitt rum.  

åt faktiskt en riktigt stor och god frukost. nu är jag mätt. men jag är ltie vemodig idag. har inget att göra, orkar ingenting.


elsas tio tips när man är arbetslös:

tips ett: sitta vid facebook
tips två: blogga
tips tre: ät choklad eller en riktigt god frukost
tips tre: läs en bok eller tidning
tips fyra: träna
tips fem: träffa en vän (oftast är det ju ingen som har tid dock)
tips sex: shoppa (om man har pengar är det ett bra alternativ annars kanske inte så lyckat)
tips sju: se en film
tips åtta: ring någon du tycker om
tips nio: sök jobb via internet, eller om man är riktigt duktig ska man lämna cv på stan
tips tio: sov

roligare än så blir det nog inte..

..och när man har gjort allt det då? vad ska man göra då?


............................................................................................................................................................................

funderar ju en massa såklart. funderar på om jag borde bli bättre på vissa saker, om jag borde hitta mig själv mer, om jag skulle ta tag i saker som ligger djupt och långt ner i mig. men självklart så är man ju sån att man inte orkar eller vill. men det kanske är bra att ta upp det snart. fast... hm..



Let it rain on me
Let it rain
That's how all things grow

I've been waiting for the news he said
For twenty years I've been waiting
For the last pages in a book I read
About love, death, and endless need

About you, your sister, your mother and me
Even the happiest families bleed
I want to get even, making it last
Get every bastard from the past

Let it rain on me
Let it rain




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0