mot stockholm..

är riktigt pepp på sthlm nu. men jag vill inte sova än. har inte packat heller. klippte johannes idag. det blev bra tror jag. han sa att han blev nöjd i alla fall. råkade klippa mig i fingret. sen var det luciaåterträffen. det var mys med mat och sällskapet var kul. lite old times. och lite sentimentalt med tacktal osv. hälsade på samuel innan vi gick ifrån frimis. han skulle börja jobba precis då när jag skulle gå. gick hem till svalan igen och vi åt kladdig kladdkaka och tittade på råttatouille. plus en liten scen ur horton. häääääl..
imorgon bär det alltså av. ska först hälsa på mimmi och carro och sen är det jag o elin hela helgen. mys. jag tror tillochmed jag hinner träffa frida en stund. fast jag borde sova snart. och packa. är lite lat känner jag. inga jobb sökta idag heller men en ny skiva istället; anna ternheim. den var ett måste, billig också.

provade min balklänning idag. jag blev så sugen när jag såg den hänga där. och den passade. jag kunde inte ha den för ett halvår sen och nu satt den perfekt. snacka om att jag blev sugen på att dansa bal. någon som vill dansa med mig?


detta är verkligen två år sen. sjukt.

såg en tjej sitta bakom åhlens när jag åkte hem nu i natt. jag undrar lite vad hon gjorde där. var hon hemlös eller skulle någon hämta henne. var hon ledsen, utkastat eller liknande. varför åkte jag bara förbi? skulle jag ha stannat, tagit med henne till samuels hotell och köpt något? skulle jag frågat hur hon mådde?
gjorde jag någonting? nej! jag är väl en sån där typisk svensk som vill bry sig men inte vågar. jag mådde lite dåligt hela vägen hem och nu kan jag inte sluta tänka på det. vad skulle ha hänt om jag stannat? vad skulle gud gjort?
det satte igång mina tankar lite. tåls att tänka på.


sov gott när nu det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0