Trysil med familjen Fagerås.

Familjen Fagerås


Från vänster: Jafar (Johannes), Rebecka (Mimmi), Torkel (Oskar), Solweig (Emma), Esau (Jonas), Cajsa med c (Emelie), Rasmus (Per), Rakel (Caroline)
Sittande: Ellen aka Frukt-Ellen (jag)

Det har varit en sjukt bra vecka med sol, blåst, snö, anna ternheim, skidor och vänner. Vi blev en liten familj även kallad familjen Fagerås med Mamma Solweig, Pappa Esau och barnen i storleksordning; Rakel, Torkel, Rasmus, Jafar, Cajsa med c, Ellen (även kallad frukt-ellen och det är jag) och Rebecka. Man kastades in direkt och blev vän med alla. Jag glömde allt som hade med livet här hemma att göra. Och det var så skönt att få göra det. Visst funderade jag mycket på vissa saker men det var oftast på det positiva i livet. Det var sjukt sjukt blåsigt vissa dagar och då uppåt 12-18 minusgrader. Men vi klagade bara lite :P. Vi hade mysiga kvällar framför brasan och filmer och straffuno och pratmakarna. Sängen jag hade var sjukt obekväm men det funkade. Maten var god och livet var underbart. Jag längtar tillbaka redan nu. Till familjen Fagerås som både på Fageråsen, till min andra hälft (pass på! på pass!) och resten av gänget. Till solen, snön och backarna. Att kunna få åka över kullarna och känna den kalla vinden i ansiktet, att få känna friheten.

Det vore något mer än att vara fast hemma och tänka på allt som måste göras och allt jobb som ska sökas. Har lite ångest över allt. Är så sjukt osugen på att göra det jafg ska. Vill bara försvinna, flytta och leva livet. Jag vill så gärna ha tillbaka lägenheten i jönköping nu. Den är sjukt saknad och det kommer jag och tänka på när jag idag gör äggröra och lite senare äter en sweetie. Denna tid för ett år sen var ett av de bästa tiderna i mitt liv när jag trivdes så bra med allt. Men nu är jag fast här hemma, ingen bil, inget liv, inget jobb. Bara en massa krav på allt som måste göras.

Tack Anna för att jag fick komma till dig idag. behövde det verkligen. Bara få vara och prata en massa om allt möjligt. Du är så bra och jag önskar så att vi får bo ihop ett tag någon gång, någonstans. Du är en spegel till mig och en vän som jag vet alltid kommer finnas där. Du är sjukt bra och jag gillar dig. Schmukk.



Kommentarer
Postat av: anna

you are my sunshiiine, my only sunshiiineee... you make me haaapppiii...



2009-01-12 @ 11:32:57
URL: http://shiveringgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0