anna o jag.

vi har det bra. i alla fall ibland.
idag var en sån där slapp dag.
eller snarare en slapp morgon.
vaknade av cocos som kom o la sig vi mitt ansikte. mys.
vi åt en god frukost. och segade lite.
musik och lite tvätt.
vi handlade mat och lite godis o ben & jerry's.

jag började laga mat.
jag sa till anna:
-åh, jag satte på fel platta..
och hon hörde naturligtvis:
-åh, jag satte på en fet platta.

tänk fritt vad hon tänkte där.
allt kan misstolkas. tro mig. jag vet.

det blev i alla fall en god köttfärspaj plus glass till efterrätt..
mätt i magen nu.
samtalet vid matbordet är ju också en höjdare.
vi har en tendens att bli såna som vi inte visar för andra.
när jag stod och lagade mat till exempel så sa anna:

-tänk när vi får barn. eller om vi skulle få barn om ett år.
vad ska vi göra då? jag menar, jag är inte mogen.
jag kommer ju fortfarande säga bajs o kiss o så...

då sa jag att jag tror att vi kanske mognas med barnet.
det är liksom okej att va i kissobajs-åldern när man har barn.
jag hoppas i alla fall att det är okej..


ska jobba ikväll.
är inte jättesugen.
men men.
kanske blir lite mys nu.
anna har gått på spansklektion.
ensam hemma med cocos.
mowhaha. nu ska vi hitta på något bus..

see you soon, silverspoon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0