arg.

http://www.youtube.com/watch?v=QbynS_2ZxY4


jag är arg idag.
har ingen anledning.
bara sur och tvär.
slår i saker och fräser.
akta er för mig idag.


idag vid matbordet hade jag och anna ett givande samtal igen
-hur definerar du ordet stjärt?, säger anna
Jag: börjar asgarva.
-ja , men hur tänker du?, säger hon.
och så gör en en snygg rörelse som får mig att skratta ännu mer.
det ser ut som hon dirigerar.
hon dirigerar en framstjärt alltså.
så skulle vi komma på hur man dirigerar röven.
det gick det med.
vi kom i alla fall fram till att det inte heter stjärt om rumpan när man är vuxen.
när man är barn är det okej.
framstjärt och bakstjärt.
då vet ni.

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0