here comes the sun..

idag har jag sovit länge.
fastän jag tänkte att jag inte skulle göra det.
men det gjorde inget egentligen.
åt en god frukost.
lingongrova med ost, apelsin och yoghurt med müsli plus te.
la in lite bilder på facebook.
och sen gick jag en promenad.
det bar iväg till biblioteket.
längesen jag var där.
gick till lyriken och kollade i diktböcker.
längesen jag gjorde så.
unnande mig en croissant i caféet.
det var senast på gymnasiet.
längesen med andra ord.
det var gott att unna sig den.
jag var värd den.
satte mig på en bänk i solen och njöt.
av vädret och min croissant.
chokladfyllning.. mmm...
gick sen mot stan.
hade fortfarande croissantsmaken kvar i munnen.
handlade på hemköp.

väl hemma lagade jag mat.
wok.
elsas currywokgryta.
mätt nu.
och det blev fem matlådor.
nöjd.

igår var jag på kören.
det var ingen vanlig övning.
vi lekte och hade lång andakt istället.
mys.
efteråt hängde jag på lite folk på fika i hejdegården.
mycket trevligt.
kände mig dock lite bortkommen.
jag var den enda som itne var student.
så är det alltid.
hänger inte alltid med i deras snack.
och sen kände jag mig yngst också.
det är också spännande.

gick hem tillsammans med johannes.
vi pratade om att ta tag i sitt liv.
eller jag sa att jag hade gjort det när jag började träna.
men vad är det för uttryck egentligen?

ta   tag   i   sitt   liv      

tar man tag i sig själv? (tänk er hur ni skulle göra då)
vad är det som kan vara att ta tag i sitt liv?
jag tror att jag missbrukar detta uttryck.
eller jag använder det väldigt ofta.
undrar varifrån det kommer?
hur kom man på att man skulle säga så?
var det någon som liksom tog ett fast grepp om sitt liv?
det undrar jag.

snart komemr mor och hämtar mig.
ska hälsa på lite hemmahemma.
sen ikväll är det ungdomsråd.
vet inte om jag ska sova hemmahemma eller inte.
det får vi se helt enkelt.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0