monday sweet monday..

sitter och filosoferar litegrann.
anna pluggar.

helgen har varit bra.
schlagerfesten hos benjamin var trevlig.
men fel låt vann, helt klart.

igår var jag och anna duktiga.
vi tömde hennes gamla vind och städade den gamla lägenheten grundligt.
mm, vad mys med avlopp, tänker elsa
och sen städar hon det.
balträning.
både jag och banjamin var sega i huvudet.
men det gick helt okej.
jag o anna åkte hem till emelie.
vi övade och fick god mat.
sen köpte vi godis när vi kom hem.

idag har jag umgåtts med min kusin frida.
det har varit mycket trevligt.
vi lagade pastasallad.
jag åt pesto och soltorkade tomater för första gången. stolt.
det var riktigt gott också.
vi samtalade om släkten, syskonen, mat, musik och hur vi är.
det är grymt kul att bli kompis med sin kusin och inte bara vara kusin.
för släkten väljer man ju inte.
den bara finns där.
och alla går man inte ihop med.
men vissa skulle man önska att man gjorde det med.
jag är glad att jag och frida har blivit vänner.
för vi är lite lika ändå.
eller folk tycker att jag är lik hennes mamma.
men i alla fall.
vi hade en trevlig lunch.
vi sa: -det här gör vi om!!
och det hoppas jag.

väntar på att klockan ska bli dags för barnkör.
och sen har hela dagen gått.
jaha?, tänker jag ikväll.
var tog den här dagen vägen?
som alltid.
jag förstår inte vad man gör.
det bara blir.
jag är ju inte direkt sysslolös som arbetslös.
jag har fullt upp egentligen.
frågan är om jag skulle ha tid för ett jobb?
det är väl något jag får ta upp igen när det kommer.
om det kommer.
men det hoppas jag ju.
snart. kanske.



utdrag ur annas blogg:

Men jag är ärlig? Ja, det är jag faktiskt.
Försöker komma på en lite "cool" händelse som inträffat nyligen som kan va kul att blogga om, eller snarare rolig för andra att läsa, men icke. Står helt still. Jag menar, min dag har sett ut såhär.

04.00 - Elsa väcker mig för att hon tror att cocos spyr. Jag går nyvaket upp o kollar läget men hittar ingen spya o cocos spinner som vanligt. Går och lägger mig igen.
04.10 - vi hör "spy"ljudet igen men nu i vardagsrummet istället. Elsa kilar upp o kollar läget o ja, cocos har råkat spy lite när han hostade upp en hårboll. Jag går upp och städar upp efter honom. Går och lägger mig men kan inte somna om.
06.00 - Ger upp med sömnförsöket och går istället upp o tar en lång dusch. Duschen läckte massa vatten på golvet.
06.30 - Går in till sovrummet för att byta om och trampar i cocos spya. Ja, han hade tydligen spytt första gången. Går in till duschen o tvättar av min fot och städar upp.
07.00 - Frukost och plugg.
08.00 - Går och lägger mig o sover 2 h.
10-tiden - Går upp, pluggar.
11-30 - Promenad till hemköp för massa "powerenergidrinkar".
12.00-> Plugg + liten bloggpaus.

åh, jag är så nöjd över mitt liv! Vad säger ni? Visst är jag en spännande person... Vänta bara tills ni får umgås med mig in real life.



slutfilosoferat för nu.
over n' out..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0