oj vad händer?

elsa har ljugit.
sagt att hon var sjuk.
fastän hon inte är det.
bara för att hon vill gå på en konsert.
loney, dear spelar.
kul sa hon.
hon ljög i alla fall inte om att gå till en läkare.
för det har hon minsann gjort.
hälsoundersökning till folkis.
snart skickar hon iväg ansökningen.
snart.
elsa ska alldeles strax baka en paj.
mm.


läkaren var jätteflummig.
får man vara det, tänkte jag.
som läkare alltså.
han kollade knappt någonting.
lyssnade på hjärtat o så.
fick läsa understa raden på en tavla.
det klarade jag fint.
har ju linser. pucko.
han kollade inte ens längd o vikt.
det fick jag säga själv.
jag kanske ljög och sa min idealvikt.
haha.. kanske..


ska ta tag i den där pajen nu innan konserten.
har inte ätit nåt idag.
jag är hungrig.
prutt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0