mood for a dance..

Veckorna bara flyger fram och jag har ingen koll känns det som. Jag är lite ensam mitt bland alla vänner. Vet inte riktigt vad jag vill och vart jag ska. Det känns så långt bort. Var på bröllop i lördags ju, för exakt en veckan sen. Vet inte om jag sagt det. Min kusin Simon gifte sig med sin Ida. Hon är lika gammal som jag. Det känns ju ganska spännande. Nej nej, jag är inte alls bitter eller så.. Veckan som varit har flygit fram. Åkte till betelsökningen. Det gick sädär om jag får säga så. Inte lika bra som på Kagge. Men jag fick en dag på söder. Vandrade runt i second hand-butiker. Fyndade massor. Det var kul. På kvällen när jag kom hem  var det ingen kör så vi drog ihop ett improviserat mys hemma hos Marcus. Jag var trött och kände mig lite nere. Onsdag var lika med träning, estetmusikal och balträning. Sen åkte vi mot de smäländska skogarna. Det var jag, Maria, Marcus och Johannes mot världen. Vi landade i Eksjö och sov över hos Marcus föräldrar. Mysmys. Intressant samtal med Maria på kvällen wohoo... I torsdags var det dags. Dags för Ullared. Bilfärd med ordlekar. Sen heldag på GeKås. Myselipys. Jag var glad och det var bra. Inget depp här inte. Vi for hemåt via Ölmstad där det blev fika hos Johannes moster. Jobbade igår och åkte på konfa. På kvällen cyklade jag hem till Maria och såg på film. Det blev Stolthet och Fördom. Mmm.. Sov länge inatt. Det var skönt..

Gladare nu, verkligen. Men det känns lite spännande med allt. Jag trodde så annorlunda, jag trodde så fel. Tänk att känslan kan visa fel, något helt annat än jag trodde. Jag har varit blind men nu ser jag. Självklart liksom. Hur kunde jag missa det? Missa alla tecken och tro på min dröm. Nej, jag hade fel. Men jag är gladare nu. Jag gläds med livet och alla andra. Känns bra. Tiden tiden. Han har allt i sin hand. Allt är i sin ordning. Det är så som det ska vara.

Puss


Kommentarer
Postat av: Malin Byström

Eksjö utan att säga till mig.. Elsa vet du att det tar en halvtimma för mig att ta mig till Eksjö, jag hade kunnat träffa dig!!! Saknar dig!!!

2009-06-02 @ 21:53:07
URL: http://malinbsytrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0